arrow_drop_down_circle

මේ කය බිඳුනු පසු මතු කයකට යන මුත් චුති-පටිසන්ධි අතර අතරකුදු නැති බව...

මේ කය බිඳුනු පසු මතු කයක් හටගන්නා තුරු අතරක් සහිත කාලයක් ඇති බවට පිරිසක් වාද කළත්, චුතිය සහ පටිසන්ධිය අතර අතරක් නොපවතින බවට තවත් පිරිසක් වාද කරයි, මෙයින් නිවැරදි කුමක් ද?

50:45

මෙම දේශනාවේ අඩංගු ගාථා හෝ සූත්‍ර කොටස්

කතංච භික්ඛවේ ජාති? යං තේසං තේසං සත්තානං තම්හි තමිහි සත්ත නිකායේ ජාති, සංජාති, ඔක්කන්ති, අභිනිබ්බත්ති, ඛන්දානං පාතුභාවෝ, ආයතනානං පටිලාභෝ - කාරණා 6ක් පිළිබඳව - අයං වුච්චති භික්ඛවේ ජාති [00:32]

ඔක්කන්තික්ඛනේ නාම-රූපං අඤ්ඤ-මඤ්ඤාං සහජාත පච්ඡේන පච්ඡේව, පටිසන්ධික්ඛනේ විපාකාබ්‍යාකතානං කටත්තාජ රූපානං කම්ම පච්ඡේන පච්ඡේව [02:15]

කම්මා විපාකා වත්තංති, විපාකෝ කම්ම සම්භවෝ - තස්මා පුනබ්භවෝ හෝති, ඒවං ලෝකේ පවත්තති [14:57]

යෝ පටිච්ච සමුප්පාදං ඵස්සති - සෝ ධම්මං ඵස්සති [47:58]

මෙම දේශනාවේ සඳහන් වන ධර්ම කරුණු:

ජාතිපටිසංධියකාය දසකභාව දසකවස්තු දසකචුති පටිසන්ධිචුති වන අවස්ථාවචුති සිතචුති සිත හා පටිසන්ධිය වන අයුරුචිත්ත විදිමනංච පටිච්ච රූපේච උප්පජ්ජති මනෝ විඤඤාණංකර්ම ශක්තියභවාංග උපච්ඡේදජවන 7ජරා මරණ වලට හේතුවඋපමාවක්චිත්තක්ෂණහෘද රූපඅතීත භවාංගවොත්තපන කිරීමසම්පයුත්ත පටිච්චසමුප්පාදචිත්තක්ෂණයක උත්පාද, තිති, භංගචිත්තක්ෂණ 17අඤ්ඤමඤ්ඤ පච්චයහේතු, ප්‍රත්‍යය, සම්ප්‍රයුක්ත, අඤ්ඤ මඤ්ඤඋප්පාද, තිථි, භංගත්‍රිජ කායසංජාතිකයාජාති, සංජාති,ඔක්කන්ති,අභිනිබ්බන්ති,....උපමා කථාවක්රූප,වේදනා,සංඥා,සංඛාර,විඤ්ඤාණ,ස්කන්ධආත්ම දෘෂ්ඨිය බිදිමහේතු ක්‍රියාත්මක වන ක්‍රමයඅන්තරා භව සහ ගන්දබ්බයාඅන්තරාභව වාදයඅන්තරාභවයඅන්තරාභවිකයාසංඛතයි පටිච්චසමුප්පන්නයිවච්චගෙත්ත පරිබ්‍රාජිකයාට කිවු ගින්න උපමාවතන්හාවේදනානාම රූප ක්‍රියාත්මක වීමවිඤ්ඤාණ හේතු ඵලයවිඤ්ඤාණ පච්චයා නාම රූපං දැකීමභවාංග සිතනිරුක්තිනිරුක්ති ඥාණයනිරුක්ති යනුඉධප්පච්චයතා පටිච්ච සමුප්පාදයභාවනාවසුවිසි පට්ඨානයනිවන් මගේ ගැටලුමරණයරූපස්කන්දයවිශ්ව සම්භවයමෙත් සිතබුද්ධ විෂයසතර මාර්ග ඵලසෝවාන් ඵලයත්‍රිවිධ රත්නයතිලෝකුට්ට සුතයක්‍රම රටාවඥානතෘෂ්ණාවසූත්‍ර විග්‍රහනිවන් මගනාම රූපවිඤ්ඤාණජීවිත ගැටළු සහ විසදුම්අභිධර්මයපටිච්චසමුප්පාදයචිත්තයචිත්තඋප්පත්තිරූප

මෙම දේශනාවේ සඳහන් වන නිරුක්ති:

උපාදානතණ්හාවේදනානාම රූපනිරුක්තිධර්මභව
මෙම දේශනය පසුව සවන් දීමට අවැසි නම් මෙතැනින් බාගත කරන්න (23 MB)

 

closechevron_left