arrow_drop_down_circle

මල් කැඩීම ඇතුලත සහ පිටත රූප.

1.ගසක වැලක මල් ටික කඩා බලනවා .පසුව පෙනෙන්නේ ගස වැල විතරයි. දැන් පරාග පෝෂනය හට ගන්න ඉඩක් නැති නිසා බීජ හට ගන්නට ඉඩක් නැහැ පැවැත්මට ඉඩක් නැහැ.මෙහිදි සලකා ඇත්තේ මල් කැඩූවිට නැවත මල් හට නොගන්නා අදහසයි.එසේ පවතින ගස්වැල් තිබේද?
2.නුමුත් ගසේ මුල ටිකෙන්ටික ඉවත් කලානම් එම ක්‍රමයෙේ ගස මැරිලා පසුවට හට නොගන්නවා නේද? මෙහි උපමා සංසන්දනය කෙසේවේද?
3. ලෝකයේ මෙම පිලිබදව දහම වන අනිච්ච දුක්ක අනත්ත දහම පෙර ගසේ මුල කුමයෙන් ඉවත් කිරිම කරනවා සේ ලෝකය පිලිබදව දැක්කානම් මතුවට ගසෙන් හටගන්නා පරපුර නැතිවුනා සේ අරිහත්වය කරා යා හැකිනේද? මෙය විග්‍රහ කර දෙන්න.

56:15

මෙම දේශනාවේ සඳහන් වන ධර්ම කරුණු:

මුහුද -නිවනට උපමාවගඟ - ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගයට උපමාවතොටුපොලවල් අසූහාරදහසක් ධර්මස්කන්දයට උපමාවතම තමන් ඉන්න තැනරාගය චරිතය- අසුභයද්වේෂය චරිතය- මෛත්‍රිය, මෝහයචරිතය -අසා දැ‍නගෙනසද්ධා චරිතය - බුදු, දහම්, සඟ ගුණබුද්ධි චරිතය- විද්‍යානුකූලව, විතර්ක චරිතය- ධර්ම මාර්ගයසද්ධා, වීර්ය, සති, සමාධි, ප්‍රඥා ඉන්ද්‍රියන්ඒකායන මාර්ගයඉන්ද්‍රිය අසංවර වීමහිත් වික්ෂිප්ත කිරීමඉන්ද්‍රිය සංවරත්වය තුලින් ප්‍රඥාව නැගිමසත්වයාගේ මුල් තුන රාග, ද්වේෂ, මෝහපිටත නෑම සහ ඇතුළත නෑමසීල, සමාධි, ප්‍රඥා,මල්, පහන්, හදුන් කූරු පූජාආමිස පූජාව සහ ප්‍රතිපත්ති පූජාවහිත පාලනය කිරීමට අවශය දේහේතුං පටිච්ච සම්භූතං හේතු භංගා නිරුජ්ජතීසමාධි මාර්ගයඉන්ද්‍රිය සංවරයපූර්වභාග ප්‍රතිපදාවවිඤ්ඤාණයේ ආහාරගැලපෙන මාර්ගය තෝරා ගැනිමකර්මස්ථාන විවිධාකාරයිපටිට්ච පමුප්පාදයට දමා බැලීමන්‍යාය ධර්ම සොයන ක්‍රමයසබ්බේ සංඛාරා අනිච්චාතිසියලු ලෝකය දැකිමඉන්ද්‍රිය භාවනාවභාවනාවත්‍රිවිධ රත්නයධර්මය රත්නය
මෙම දේශනය පසුව සවන් දීමට අවැසි නම් මෙතැනින් බාගත කරන්න (39 MB)

 

closechevron_left