arrow_drop_down_circle

ලෝක ස්වාභාවය පටිච්චසමුප්පාදය ඇසුරෙන් කෙරෙන විග්‍රහයක්.

ලෝකයේ ආදීනවයත් මෙන්ම ආස්වාදයක්ද ඇතිබව ධර්මයේ සදහන්වේ.ආස්වාද අරමුනු විදීමට පටන් ගත්මොහතේ පටන් ගෙවි ගෙවී යන ආස්වාද මාත්‍ර මනසින් සම්පිංඩනය කර ගොඩනගා ගන්නා තත්වයක් විදින ආස්වාදයක් ලෙස වටහා ගන්නා බවද අසා ඇත්තෙමු. ධර්මයේ සදහන් වන ආස්වාදය යනු මෙයමද? නමුත් මෙය සැබෑවටම පවතින්නක් නොවනනේ නේද?

1:02:27

මෙම දේශනාවේ සඳහන් වන ධර්ම කරුණු:

ආස්වාදආදීනවවේදනා චෛතිසිකස්පර්ශයෙන්නිවන් අරුත තෝරා ගැනීමදුක ගොඩ නැගෙන හේතුවදුකෙන් නිදහස් වීමයි අවශ්‍යතාවයස්ඵර්ශය නිසා වෙදනා වේසැප දෙන දේ ගෙනදෙන දුකසුව පැවැත්මක් ලැබිය හැකිත්‍රිලක්ෂණය සෙවිය යුතුයිඛේනට්ඨේන අනිච්ඡාඅට්ඨීයති හරායති ඡිගුච්ඡතිඅවබෝධය සහ වචනයෙන් කියනදේයදනිච්චං තං දුක්ඛං - යං දුක්ඛං තදනත්ථාඋදය වැය දකින අයුරුඋදය වැය දකින්නේ 50 ලක්ෂණයක් දැකිමරූප,වේදනා,සංඥා,සංඛාර,විඤ්ඤාණ,ස්කන්ධඋදය වැය ඥාණයයෝ පටිච්චසමුප්පාදං පස්සති සෝ ධම්මං පස්සතිඋපමාවක්අවිද්‍යා නිගමනආස්වාද මායාවඅනිසි අනස අනිච්ඡසංඛාර පච්චයා විඤ්ඤාණංඅභිසංඛාරපටිච්ච පමුප්පාද චක්‍රයඅනිච්චං ඛයට්ටේනදුක්ඛං භයට්ඨේනඅනත්ථං අසාරකට්ඨෙනංතිඅවිද්‍යා නිරෝධෝ සංඛාර නිරෝධෝ (චක්‍රයයි)කර්ම රැස් කිරීමසත්පුරුෂයා - අසත්පුරුෂයාඅත්ති කම්ම භවෝ අත්ති උප්පත්ති භවෝදුක්ඛ ආර්ය සත්‍යයප්‍රිය ස්වාභාවය මදුර ස්වාභාවය මර උගුලබෞද්ධයකු වුන ආකාරයඅවසාන ප්‍රතිපලයවිදර්ශනාවනොපෙනෙන පාපඅභිධර්මයරූපස්කන්දයඅප්පමාදෝ අමත පදංමරණයමෙත් වැඩිමසීලයනිවන් මගේ ගැටලුලෝභවිපාකඵස්සවිඤ්ඤාණසංඛාරඅවිද්‍යාවචතුරාර්ය සත්‍යයදුක්කප්පච්චාත නිද්දුක්කා ගාථාවමෙත් සිතරාග සිතවිඤ්ඤාණයලෞකික රාමුවකර්ම විපාක තීරණය වීමප්‍රඥා චක්ෂුසයඋප්පත්තිආර්යත්වයචෛතසිකසෝතාපන්න වන ආකාරයසීලය හැදින්වීමසතර මාර්ග ඵලචුල්ලහස්තිපදොපම සූත්‍රයසෝවාන් ඵලයනිවනපටිච්චසමුප්පාදයහේතු පල ගාථා විග්‍රහඅනිච්චලෝක විග්‍රහයජීවිත ගැටළු සහ විසදුම්අකුසල්ත්‍රිලක්‍ෂණයනිවන් මගසූත්‍ර විග්‍රහභාවනාවවිශ්ව සම්භවය
මෙම දේශනය පසුව සවන් දීමට අවැසි නම් මෙතැනින් බාගත කරන්න (43 MB)

 

closechevron_left